stageblogsuriname.reismee.nl

Eerste stage dag

16/3 Vandaag was onze eerste stage dag. We hebben een onwijs lieve, zorgzame buurman. Hij had gisteren al een betrouwbare taxi voor ons geregeld die ons om 6.15u zou komen halen. Echter was de taxi chauffeur er niet op de afgesproken tijd (later bleek hij een lekke band te hebben...) dus heeft de buurman ons naar het ziekenhuis gebracht. Echt heel lief!

Aangekomen bij het ziekenhuis, moesten wij ons melden bij het opleidingscentrum. We hebben eerst een tijdje gewacht, de gene die ons zou ontvangen was er nog niet. Vervolgens hoorde we dat de covid test niet in dit ziekenhuis afgenomen kon worden. Dat moesten we bij een ander ziekenhuis laten doen (AZP). Dus wij met de taxi daar naar toe. Hier onze testen afgenomen en vervolgens op een bankje ruim 1,5u gewacht op de uitslag. Toen weer terug met de taxi naar het Diakonessenhuis. Hier moesten wij op zuster Shirley wachten, zij begon pas om 11u. We hebben ons in het lokaal maar even vermaakt met een spelletje boter-kaas-en-eieren en galgje. Na ruim 3 kwartier te hebben gewacht, mochten we met een andere zuster mee. Zij bracht ons naar de verlos afdeling. Hier hebben we met heel wat mensen kennis gemaakt en kregen we een rondleiding over de afdeling. We zijn erg warm ontvangen. Iedereen is super aardig en spontaan. Iedereen stelt zich voor met 'zuster' en dan hun naam.

We hebben wat rondgekeken in de kamers en meegekeken met de verzorging op de baby zaal. In de middag hebben we zuster Shirley ontmoet. We hebben wat stage documenten doorgenomen en hierna mochten we gaan. Deze eerste stage dag hebben we dus nog niet zoveel gedaan. Maar dat halen we de komende weken vast ruim in! Morgen krijgen we een rondleiding door de rest van het ziekenhuis en hebben we om 8u een afspraak bij de ziekenhuishygiëniste om een MRSA controle test te laten afnemen.

Ellen

Heel goed al die testen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn haha
De kop is eraf!!!!

Hilde Kennes

Succes in het ziekenhuis zuster Janne en zuster Esmee??

Margriet

Leuk om jullie te volgen.
Heel veel succes en plezier!

Anita Vermeeren

Je hebt al best veel moeten wachten ?

Esther

Klinkt als een goed begin. Leuk!
Heel veel succes en plezier