stageblogsuriname.reismee.nl

Einde stage

Zaterdag 7 mei gingen we met een hele groep Nederlandse en Belgische studenten met een partybus mee! Dit was echt super gezellig. De partybus reed rondjes door de stad en wij dronken gezellig een drankje, kletsten met elkaar en dansten op de party muziek! Na twee uurtjes werden we bij de uitgaansstraat afgezet en sloten we af in de D-Bar! Een erg geslaagde avond! De volgende dag was het moederdag en hadden wij weer een dagdienst. Het was best een drukke dag. Tussen de foto's staat ook een foto van onze zeer ijverige collega, waarbij de slaap hem overviel. Je wist misschien niet dat je kon liggen op een stoel, maar zie hier het bewijs. Deze broeder deed even lekker een powernapje tijdens zijn dienst! Hahaha

Van maandag t/m woensdag hadden we onze laatste avonddiensten. En dat was het dan alweer. Onze allerlaatste stage is klaar. We hebben een stage van 10 weken, in 9 weken tijd gedaan. Dat maakt dat we nu nog een weekje extra vrij hebben. Omdat onze laatste 1,5 maand van de opleiding is ingegaan zijn er nog heel wat verslagen en deadlines waar we mee aan de slag moeten. Daar kunnen we deze week mooi voor gebruiken.

Onze laatste diensten waren erg leuk. Naast de leuke collega's met wie we werkten zijn er ook wat mijlpalen behaald. Janne heeft haar 40e bevalling mogen begeleiden (18 daarvan waren hier in Suriname) en Esmee haar 60e! (14 hiervan in Suriname) Wat een mooie aantallen en voor beide genoeg om te mogen afstuderen. Ook hebben we nog een leuke feestdag mee kunnen pakken. 12 mei is namelijk de dag van de verpleegkundige, we waren al klaar met stage maar zijn nog even een keer terug naar het ziekenhuis gegaan om mee te feesten. Tijdens het feest op de dag van de verloskundige (5 mei) lagen we namelijk de hele dag bij het zwembad, toen hebben we het feest dus niet meegemaakt. Wel echt super leuk dat hier zo veel aandacht wordt besteed aan deze dagen. De Tazza band kwam muziek maken in een soort fanfare en collega's in echte traditionele, Surinaamse kledendracht dansten voor hen uit. Hierna volgde er een aantal zang en dans optredens en tot slot werden aan de verpleegkundige, verloskundige, zorgkundige, zorgassistente en OK-assistente van het jaar de awards uitgereikt. Voor iedereen met een stickertje op zijn of haar stoel was er nog een cadeaubon van 100srd te besteden bij verschillende winkels/restaurants. Wij vielen ook in de prijzen! Het was een erg geslaagde dag, leuk om dit feest op deze manier mee te mogen maken.

De laatste twee weken van ons verblijf hier in Suriname krijgen we bezoek. De moeder, schoonmoeder en vriend van Janne komen en de ouders van Esmee. Hier wachten we met smart op! Na 10 weken face-timen en appen kunnen we elkaar dan eindelijk weer eens even live zien!!

Neem ook gerust weer een kijkje bij de foto's!! :)

Marloes

Wat goed dames vroedvrouwen in spe ? knap gedaan hoor en veel succes met de laatste periode

Petra

Gefeliciteerd meiden!
Succes nog met de administratieve afhandeling!
Vond het heel leuk mee te lezen over jullie belevenissen!

Sabine

Leuk meiden! Geniet nog van de dagen daar met familie?

OmA

Fijn als je weer thuis bent

Ellen

Wat een heerlijk moment, klaar met de stage met goede beoordeling. Deze ervaring pakken ze jullie nooit meer af, echt heel leuk!
Ik kijk uit naar zaterdag.........tijd om lekker vakantie te vieren!!!

Oma en Opa

We denken dat jullie die mooie tijd in Suriname gaat missen. We wensen jullie een hele mooie vakantie.

Hilde

Gefeliciteerd dames! Jullie hebben hard gewerkt en er een mooie en leerzame tijd van gemaakt om nooit te vergeten. Kan niet wachten om jullie te komen bezoeken.....

Heidi

Dat zijn zeker mooie aantallen, ontzettend fijn dat je daar zo veel hebt kunnen doen. Veel plezier de laatste weken met de families.