stageblogsuriname.reismee.nl

Al weer bijna op het einde van onze stage!

Het is alweer even geleden dat we iets op onze blog hebben geplaatst! In het weekend van 23 t/m 25 april hadden we nachtdiensten, er zijn weer een hoop baby’s geboren in die nachten. De laatste nacht hadden we het al best druk gehad (2 bevallingen en een keizersnede), om 5u ging de telefoon. In de nacht is dat dan altijd de portier die een zwangere aankondigt. We hadden er eigenlijk geen zin meer in en grapte nog dat we niet gingen opnemen. Dit hadden we uiteraard wel gedaan. Het was inderdaad de portier, hij zei; “er is hier een zwangere maar ze kan niet uit de auto komen”, Esmee zei; “oh, kan ze niet uit de auto? Is dat omdat ze echt al aan het bevallen is daar?” De portier zei; “ja ze is echt al aan het bevallen”. Janne pakte snel wat spullen en Esmee bracht de zuster op de hoogte! We rende vol enthousiasme naar beneden, naar de hoofdingang. Daar lag de vrouw, languit op de achterbank met persdrang. Tussen we weeën door hebben we haar uit de auto geholpen op het bankje voor het ziekenhuis. Bij de eerst volgende wee ging mw liggen en gaf ze aan dat ze echt moest persen. Janne heeft een inwendig onderzoek uitgevoerd zodat we wat meer wisten. En ja hoor, volledige ontsluiting met het kindje al diep in het bekken ingedaald! We hebben de afweging gemaakt, zou het zo snel gaan dat mw hier op het bankje moet bevallen of redden we het nog snel naar boven te gaan om op een verloskamer te bevallen? Toch voor het laatste gekozen. Mw zo snel mogelijk per rolstoel naar de verloskamer gebracht en daar is ze 2 minuten later bevallen! Wat een super leuke bevalling was dit!!

Inmiddels zijn we ook al weer bij onze laatste twee stageweken aangekomen! Wat gaat het toch snel! De tussenbeoordeling moeten we nog steeds terug krijgen van de hoofdzuster en de eindbeoordeling hebben we haar al toegestuurd! Hahah! Weer lekker op zn Surinaams, alles op het gemakje.

Vandaag heeft Janne haar 39e bevalling begeleid! Dit maakt dat ze er dus nog maar eentje hoeft om te mogen afstuderen!! Nou dat gaat zeker lukken! Super fijn!

Leuk dat jullie weer allemaal mee lezen. Kijk ook even tussen de foto's voor wat foto's van onze stageplek.

Anita Vermeeren

Nog maar twee weken!!!
en nog 1 bevalling te gaan Janne!!
wat gaat dat snel?

Dyem

Jeetje wat gaat het snel meiden! Wat een leuke verhalen❤️

Petra

Hoeveel moet jij er nog Es? XX

Hilde

Hele mooie foto’s weer en mooie ervaringen. Het gaat goed hè?

Ellen

Schiet al weer lekker op meiden!!

Oma en Opa

Wel leuk en spannend om mee te maken. Jullie hebben wel een goeie leerschool.

Oma v. d.Velden

Prachtige foto's ,mooie verhalen jullie hebben leuke tijd gehad, nog een paar weekjes
En dan zit het er weer op , nog fijne vakantie met de moeders en Thieu, liefs oma ??